loading...
بروزترین اخبار صنعت قال بافی
ali بازدید : 60 شنبه 23 شهریور 1398 نظرات (0)

انواع گره ها در قالی بافی, گره فارسی

انواع گره ها در قالی بافی

 

 

 

انواع گره ها در فرش ایرانی در مناطق گوناگون بافت از طریق های متنوع برای بافت فرش بهره‌گیری می شود. این تنوع در انواع گره گذاری نیز رایج است و هر ناحیه با پروا به سابقه ی بافت و شیوه ی باره بهره‌گیری خویش از نوعی گره ویژه کاربرد می نمایند.

 

 

 

گره، ریشه، ایلمک، ایلمه، خفت، گند، پیچه، کله همه اینها یک منظور را کاربرد می کنند و آن خامه یا پرزی است که در حول محور چله های زیر و رو (یکی از زیر و یکتا از رو) گره میخورد و با پهلوی هم قرار دادن آنها، نقش و نگار قالی نمایان شده و قالی به خود شکل می گیرد.

 

 

 

تراکم گره ها و ظرافت آنها نمایانگر میزان مرغوبیت و کیفیت فرش است. بدین معنی که هر چه تعداد گره ها زیادتر و در اصطلاح فرشبافی هر چه پرتر باشد کیفیت آن بالاتر خواهد بود.

 

 

 

انواع گره ها در قالی بافی:

 

گره های ترکی:

 

گره ای که خامه فرش بدور دو تار زیر و زبر گره می خورد. که چند نوع می باشد:

 

- گره ممتاز.

 

- گره معمولی ترکی که به گره خوابیده یا گره استاندارد نامی است.

 

- گره وارونه یا گره برجسته که نوعی گره ترکی می باشد.

 

 

 

 گره فارسی:

 

گره ای که خامه فرش بدور یک تار گره خورده و از پشت تار بعدی خارج میاد که برحسب جهت بر دو گونه است:

 

 

 

-گره فارسی چپ به راست

 

- راست به چپ

 

- گره های تقلبی: همانطور از اسمش پیداست نوعی تقلب به شمار میاد و اصلا گره ای هستی ندارد. دوام گره ترکی در فرش و پارسی را ندارد و ارزش فرش را پایین میاورد چون چگالی فرش را تغییر می دهد. و شامل:

 

- گره کمانشیب

 

- گره تقلبی یو شکل یا بی گره بافی

 

- جفتی بافی

 

- گره های هنری: گره هایی هستند که برای فرشهای تابلویی بکار میرود و برحسب دربایستن در موارد متفاوت گونه ها گوناگونی دارد و بکار می رود. و عبارتند از:

 

- گره هنری تک تار یا پیچشی

 

- گره اسپانیولی

 

- گره آویز

 

- گره قرضی

 

- گره مضاعف

 

- گره دو رنگ

 

- گره سنه

 

- گره برعکس

 

- گره مغلوب

 

 

 

به طور کلی در قالیبافی ایران دو گونه گره متداول است:

 

۱ـ گره ترکی (پیشینه تاریخی)

 

 

 

بافت فرش, تراکم گره ها

 

انواع فرش ایرانی

 

 

 

برای گزینش وجه تسمیه قیورد و سنه، دلایل کافی در دست نیست، زیرا گرچه قصبة قیورد پیشینه ای طولانی در قالیبافی دارد، اما این نمی تواند انگیزه کافی برای انتساب گرة ترکی به این قصبه باشد.

 

 

 

چون قالیها و قالیچه های مناطق مختلفی مثل شیروان، گنجه، قره باغ، قفقاز، تبریز، هریس و همدان و گونه ها مختلف دستبافتهای عشایر فارس، با این گره بافته می شوند و نیز انگیزه قاطعی در دست نیست که این گره نخستین بار در قیورد بافته شده باشد. بنابراین، چون این گونه گره در مناطق ترک به کار دستگیر می شود، اگر آن را تنها گرة ترکی بنامیم بخردانه تر خواهد بود.

 

 

 

۲- گره فارسی

 

 

 

انواع فرش ایرانی, تابلو فرش ایرانی

 

انواع گره در فرش ایرانی در مناطق مختلف بافت از روش های گوناگون برای بافت فرش استفاده می شود

 

 

 

یا سنه گره ای است که به وسیلة قالیبافان ایرانی هژاد و قالیبافان فارسی زبان مشابه اراک، مشهد، بیرجند، کرمان، اصفهان، نائین، کاشان و قم به پیشه می رود، قالی های سال (سنندج) برخلاف انگار مثل کلیة قالیچه های کردباف، با گره ترکی بافته می شود.

 

 

 

بنابراین کلمه «سنه» برای گرة پارسی اسمی بی مسمی و انتخابی نامعقول است و فقط می تاب بر این باورداشت بود که سیر تاریخ و وقوع حوادث و جریانهای تاریخی و کوچ اقوام به سایر نقاط مسائلی را فراهم می آورد که به تبع آن استفاده کنندگان از هر یک از دو گرة مورد بحث، در مقاطی مجزا از گروه سایر قرار گرفتند.

 

 

 

●طرز عمل گره ترکی:

 

 

 

انواع گره ها در فرش ایرانی, انواع گره

 

 

 

این گره روی دو تار رو و ذیل به شغل می رود. بدین ترتیب که بافندة خامه یا پرز، را در دست چپ گرفته و به چهره عمود یا خط سر راست بر روی تارهای رو و زیر پیمان می دهد. هر یک از دو راز خامه به پشت گرد از تارها رفته پس از پیچیدن به بعید آنها از بین دو تار بیرون آمده به طرف بافنده کشیده می شود.

 

 

 

این گونه گره که ترکی (متقارن) نامیده می شود بیشتر به کمک قلاب اتمام می گیرد و نسبت به دیگر بافتها محکمتر است. گرة ترکی در ترکیه و آذربایجان و همدان و دیگر نقاط ترک نشین به پیشه می رود، ولی در سطح جهانی کمتر مورد بهره‌گیری است.

 

 

 

این گره با به کارگیری قلاب تبریزی بدین چهره سپریدن می شود که نخست یک زوج چلة زیر و زبر را به کمک قلاب جلو کشیده، بخشی از خامة موردنظر را در دست چپ گرفته یک راز خامه را به کمک قلاب بین دو چله دستگیر و آن را از پشت تار اول بیرون آورده از روی دو تار عبور می دهیم، آنگاه آن را پشت تار دوم اسیر و سپس سر خامه را از بین دو تار دوباره بیرون می آوریم و هر دو سر را با هم بطرف پایین می کشیم و اضافه آنرا با لبة تیز قلاب قطع می کنیم.

 

 

 

بافندگان زبده به نحوی عمل می کنند که از یک سمت دربایستن به قطع کردن سرپرز سایر گره نباشد و تقریباً پرز به اندازه باره بیچارگی بیرون آمده و تنها قسمت بلند آنها بریده می شود. ضمناً باید دقت شود که در هنگام جلو کشیدن دو راز گره اندازه آنها یکسان باشد و یگانه کوتاهتر و دیگری بلندتر نباشد.

 

 

 

▪ حالات فرعی: (متقارن ۲ ـ متقارن ۳) حالتهای فرعی متناسب با میزان کشش و ضخامت پود ضخیم در تغییر است.

 

 

 

پس از بافت یک رج و عبور پود ستبر از روی ردیف گره ها، برحسب میزان ضخامت و کشش پود، گره ها در دو حالت پیمان می گیرند. عبور ود کلفت سبب می شود که تار ذیل به طرف پایین و پشت فرش و تار رو به طرف سطح قالب و رو به بافنده رانده شده، در نتیجه تارهای کن فیکون در دو سطح متفاوت نسبت به پشت و روی قالی قرار می گیرد (رجوع کنید به شیوه های بافت لول و تخت در دسته پودها).

 

 

 

بر حسب آنکه خامة دوران یافته به دور تار سمت راست در موضعی زیر تر و یا بالاتر نسبت به تار سمت چپ پیمان گیرد، نوع گره به ترتیب به متقارن گونه دوم و در حالت عکس به گرة متقارن نوع سوم موسوم خواهد شد.

 

 

 

● شیوه عمل  (سنه) یا نامتقارن یا گره میانی دررفته

 

 

 

 فرش ایرانی, گونه ها فرش ایرانی

 

 

 

در این گونه گره خامه یا پرز گره تنها به دور یک تار پیچیده و سر سایر آن از پشت تار دومی آزاد می گذرد. بدین طریق که بافنده ابتدا چندی از خامه (نخ پشمی) را از توپک متمایز کرده در حالی که چاقوی پارسی بافت را بدست راست دارد با دو انگشت سبابه و میانی دست چپ سرخامه متمایز شده را نگه می دارد.

 

 

 

سپس به وسیله سرانگشت سبابه دست راست یک زوج چله (زیر و رو) را جلو آورده و ضمن اینکه نزدیک ۲ سانتیمتر خامه از بین انگشتان دست چپ خارج آمده، آنرا از پشت اربعین اول رد نموده و پس از خم کردن سر آن، خامه را از روی اربعین دوم به سمت پشت آن عبور دیتا و از ما بین ۲ تار به سمت روی فرش جلو کشیده و کاملاً ذیل می آورد.

 

 

 

این پیشه با انگشت میان و سبابه دست راست چهره می گیرد، سپس بوسیله لبه کاردک سرنخ اضافی را می برند. گره فارسی را گره نامتقارن نیز می نامند، زیرا گره بطور متقارن به دور هر دو تار پیچیده نمی شود و تنها بدور یک تار پیچیده می شود.

 

 

 

▪ حالات فرعی ۲: گره نامتقارن بر دو گونه است: اگر خامه به بعید تار راست پیچیده و از پشت تار چپ خارج آمده باشد آن را گرة نامتقارن راست و اگر خامة بعید تار چپ پیچیده از پشت تار راست خارج آمده باشد آن را گرة نامتقارن چپ می گوییم.

 

 

 

همانطور که در باره گرة ترکی نیز بیان شد، پس از عبور پود کلفت و به هنگامی که بر نشانه کشش پود، تارهای سمت راست و یا چپ در موضعی عقب یا جلو نسبت به یکدیگر و یا زیر و بالا نسبت به پشت روی قالی قرار می گیرند دو حالت مدنظر است: اگر گره دوران یافته به دور تار سمت راست، در موضعی زیر تر از دنبالة خودش که از پشت تار سمت چپ گذشته پیمان گیرد گره نامتقارن گونه سوم نامیده می شود، و اگر عکش این حالت باشد به آن نامتقارن گونه چهارم می گویند.

 

 

 

● گره جفتی (تقلبی):

 

در پاره ای موارد به جای اینکه پرز خامه فقط به بعید یک تار بپیچد، برخی مواقع چهار الی شش تار را دربرمی گیرد. به این نوع گره، گره جفتی ایلمه و یا گره تقلبی می گویند.

 

از تصاویر دو نوع گره اصلی می شود برداشت کرد که تغییرات جزئی در این دو گره را نمی تاب به چهره گونه ها مختلف آن تلقی کرد، چه روش گره زدن یکتا است، تنها به جای آنکه گره ها به دو سلسله تار بسته شود به چهار سلسله پیوستگی می یابد. بستن این گونه گره ویژه کسانی است که به مرغوبیت فرش نمی اندیشند و قصد دارند در مدتی اختصار شغل بافت فرش را تمام کنند.

 

 

 

یعنی به جای دو گره فقط یک گره به شغل می برند و به این ترتیب به کیفیت فرش زیان وارد آورده و کمیت آنرا به نیم کاهش می دهند.  در نتیجه جنسی که بدین سان تهیه می شود نیمه تراکم لازمه را خواهد داشت و مقاومت آن ناچیز خواهد بود و خیلی زود ساییده و مستهلک می شود.

 

 

 

تشخیص این جستار در قالیهای ریزباف پیش از گذرانیدن پود مشکل است و پس از گذرانیدن آن تقریباً نشدنی-ناشدنی خواهد بود و تنها با لمس کردن قالی این موضوع را می تاب فهمید؛ چون در قالی یا قالیچه ای که در بافت آن تعداد زیادی از گره ها به جای بسته شدن به دو تار به چهار تار بسته شود تراکم تارها و وزن قالی کمتر می شود و این خویش از دوام آن به میزان قابل ملاحظه ای می کاهد.

 

 

 

گره جفتی گاه تنها در مرکز فرش بهره‌گیری می شود و این از چشم خریدارانی که بیشتر ساحل فرش را مدنظر قرار می دهند دور است. برخی بافندگان دیگر گرة جفتی را در گویه و بخشهایی از قالی که خالی از نقشهای ظریف است، به پیشه می برند. کاربرد گرة جفتی در بخشهایی که دارای نقشهای ریز و ظریف است، سبب می شود نقش ها مختلط رفته، از جلوة لازمه محروم شوند.

 

 

 

● بافت گره کمانشی (بی گره بافی):

 

نوع دیگری از بافت فرش است که اصطلاحاً بافت بدون گره کمانشی (کمانه شیب) نامیده می شود. بدین نحو که نخ پس از اینکه دور چله گردش کرد، بدون اینکه گره بخورد بر روی رج محکم شده کماکان خلاص می شود و در نهایت با پایین آوردن قوس (نیره به اصطلاح کاشانیها و کوجی به اصطلاح ترک زبانان) و تغییر چله چیزی همانند گره حاصل می شود و بر روی رج استوار شده کماکان خلاص می شود.

 

 

 

گره بافت کمانشی گرچه از پشت فرش قابل تشخیص نیست ولی به راحتی می تاب آن را از پشت فرش کشید. فرشهایی که با این طریقه بافته می شوند، قبل از باستانی شدن از بین می روند.

 

 

 

▪ گره تک تاری:

 

گره تک تاری همان طوری که از نامش پیداست فقط بر روی یک تار سپریدن می گیرد. در بسیاری موارد در بافت قالیهای ظریف و بخصوص تصویری برای اجرای کامل نقطه ها و خطوط ظریف نظیر اجزای چشم، گره تنها بر روی یک تار اعمال می شود.

 

 

 

گره تک تاری می تواند، در مواردی که یکتا از تارهای چله پاره شده باشد لغایت بافت بخشی از قالی و رسیدن مجدد تار پاره شده به همتای خود بالاجبار باره کاربرد پیمان گیرد.

 

 

 

▪ گره آویز گره ای:

 

گره ای است که از مجموع چهار گره ساختن می شود ولی بجای یک گره بکار می رود و با استفاده از آن کار بافت طرحهای تصویری بویژه «صورت» در فرشهای درشت بافت شدنی می شود.

ali بازدید : 73 شنبه 23 شهریور 1398 نظرات (0)

 

 

کولر گازی با شروع گرما و فرارسیدن روز‌های تابستان فعالیت خودش را آغاز می کند. می دانید که از این کالای با ارزش روز‌های گرم باید به خوبی مراقبت کنید. در این مطلب روش تمیز کردن تهویه خورشیدی و تهویه درون اتاق کولر گازی را مرحله به مرحله یاد بگیرید.

 

اغلب کولر‌های گازی شامل دو بخش اصلی هستند. تهویه داخلی و واحد تبخیر که درون اتاق نصب می شود و بخش کمپرسور و کندانسور که در بیرون و فضای باز روی زمین یا روی دیوار متصل می گردد.

 

ما قصد داریم در این آموزش روش تمیز کردن هر دو بخش کولر گازی را مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم. توجه داشته باشید تمیز کردن به موقع و مرتب کولر گازی‌ ها علاوه بر اینکه در بهبود عملکرد خنک سازی موثر است، عمر این دستگاه را افزایش می دهد و شما را از پرداخت هزینه گزاف برای تعمیر کولر گازی خلاص می کند.

 

تمیز کردن کولر گازی؛ قسمت تهویه خورشیدی

۱- ابتدا با کلید روی دستگاه، آن را خاموش نمایید. سپس سیم اتصال آن را از پریز برق بیرون بکشید.

 

طرز تمیز کردن کولر گازی,شیوه تمیز کردن کولر گازی

کولر گازی را خاموش از برق در آورید

 

۲- با یک دستگاه کمپرسور هوای کوچک یا دستگاه دمنده پرقدرت، داخل تهویه خورشیدی را خوب تمیز کنید. هوا را به سمت پره های تهویه هدایت کنید. اگر دمنده دارای برس نرم می باشد، همراه با دمیدن هوا درون پره ها، با برس روی پره ها را تمیز کنید. ممکن است علف های هرز یا برگ های خشک شده وارد پره‌ها شده باشند و باید تمیز شوند.

 

توجه: مراقب باشید به پره‌های تهویه خورشیدی فشار وارد نکنید. این پره‌ها به راحتی خم شده یا می‌شکنند.

 

تمیز کردن کولر گازی,نحوه تمیز کردن کولر گازی

دستگاه دمنده پرقدرت، داخل تهویه خورشیدی را خوب تمیز کنید

 

۳- بعد از اینکه پره های فن تهویه هوا را تمیز کردید، پنجره مشبک پره ها را از بالا یا کنار قسمت تهویه خورشیدی باز کنید. سپس فن تهویه هوا را با دستمال مرطوب خوب تمیز کنید.

 

جای فن تهویه هوا در کولر‌های گازی مختلف، فرق می کند. برخی روی قسمت تهویه قرار گرفته‌اند و برخی در کنار آن تعبیه شده‌اند. به جای نصب توجه کنید و دریچه فن تهویه را با دقت جدا نمایید.

به دریچه فن تهویه سیم های برق متصل هستند، موقع جدا کردن به اتصالات سیمی توجه داشته باشید و به دقت آن‌ها را جدا کنید.

 

۴- حالا باید پره‌های فن تهویه هوا را روغن کاری کنید. از روغن مخصوص موتور‌های الکتریکی تنها ۵ قطره روی قسمت مرکزی فن تهویه بریزید.

 

آموزش تصویری تمیز کردن کولر گازی, آموزش مراحل تمیز کردن کولر گازی

بعد از تمیز کردم فن تهویه هوا، پره‌های فن را روغن کاری کنید

 

۵- داخل دستگاه تهویه خورشیدی را نیز با دمنده هوا خوب تمیز کنید و تا جایی که امکان دارد آن را از آشغال، برگ و علف های هرز پاک کنید. با یک دستمال مرطوب مناسب بدنه دستگاه را به خوبی تمیز کنید.

 

راههای تمیز کردن کولر گازی,عکس های تمیز کردن کولر گازی

داخل دستگاه تهویه خورشیدی را نیز با دمنده هوا خوب تمیز کنید

 

۶- دریچه تهویه هوا را سر جای خود قرار دهید. قبل از اینکه به سراغ قسمت داخلی بروید، اتصالات لوله تخلیه آب را بررسی کنید. لوله تخلیه آب کولر گازی نباید هیچگونه بریدگی یا آسیبی داشته باشد. دقت کنید که باید یکی از لوله‌ها گرم و دیگری سرد باشد.

 

در صورتی که این دمای گرم و سرد را احساس نکردید، کولر گازی شما دچار ایراد شده و باید با یک تعمیر کار حرفه ای تماس بگیرید. یا می توانید از یک دستگاه تنظیم دما برای کولر گازی استفاده کنید.

 

شیوه تمیز کردن کولر گازی, نکاتی برای تمیز کردن کولر گازی

از یک دستگاه تنظیم دما برای کولر گازی استفاده کنید

 

تمیز کردن کولر گازی؛ قسمت تهویه داخل اتاق

۱- ابتدا کولر گازی را خاموش کنید، سپس سیم آن را از پریز برق بیرون بکشید.

 

نحوه تمیز کردن کولر گازی,طرز تمیز کردن کولر گازی

کولر گازی را خاموش از پریز برق بیرون بیاورید

 

۲- بدنه دستگاه را با استفاده از دمنده هوا تمیز کنید. در کولر را به آرامی باز کنید و پره‌های آن را بیرون بیاورید. سپس با فشار هوای دمنده گرد و غبار و آلودگی‌های درون آن را تمیز کنید.

 

تصاویر تمیز کردن کولر گازی, آموزش تصویری تمیز کردن کولر گازی

بدنه دستگاه را با استفاده از دمنده هوا تمیز کنید

 

۳- لوله های تخلیه آب کولر گازی را بررسی کنید. خروجی لوله آب را با یک برس یا مسواک کوچک پاک کرده و تمیز کنید. به لوله دقت کنید نباید سوارخ یا آسیبی روی آن وجود داشته باشد.

 

آموزش مراحل تمیز کردن کولر گازی,راههای تمیز کردن کولر گازی

خروجی لوله آب را با یک برس یا مسواک کوچک پاک کرده و تمیز کنید

 

۴- فیلتر تهویه را بردارید و آن را با آب گرم خوب شستشو دهید. اگر فیلتر کولر گازی کهنه و قدیمی شده است می توانید از فروشگاه مخصوص یک فیلتر جدید بخرید.

 

توجه: قبل از اینکه فیلتر را در کولر گازی قرار دهید، مطمئن شوید که کامل خشک شده است.

 

راههای تمیز کردن کولر گازی,نحوه تمیز کردن کولر گازی

فیلتر تهویه را بردارید و آن را با آب گرم خوب شستشو دهید

 

۵- دریچه ها و فیلتر کولر گازی را سر جای خود قرار دهید. بار دیگر کل تهویه را با دمنده فشار هوا، از گرد و غبار پاک کنید. بدنه دستگاه را به یک دستمال میکروفیبر خوب تمیز کنید.

 

عکس های تمیز کردن کولر گازی,تمیز کردن کولر گازی

دریچه‌ها و فیلتر کولر گازی را سر جای خود قرار دهید

 

منبع : setare.com

 
ali بازدید : 71 شنبه 23 شهریور 1398 نظرات (0)

 

 

برای پخت و پز غذا ظرف‌های گوناگون از جنس مس، روی، سرامیک، تفلون و غیره وجود دارد. با روی کار آمدن قابلمه هایی که غذا به آن نمی‌چسبد مثل ظرف‌های تفلون، کار پخت و پز و شستن ظرف بسیار راحت شده است. در این مطلب یاد بگیرید که چگونه باید از ظرف های تفلون مراقبت کنید و به تمیز کردن تفلون بپردازید.

 

در زمان هایی که ظروف تفلون وارد بازار نشده بودند، شستشوی قابلمه و ماهیتابه های پخت و پز غذا، کار سخت و طاقت فرسایی بود. مواد غذایی موقع طبخ یا سرخ کردن به قابلمه و ماهیتابه می چسبید و ترفند‌های زیادی باید به کار می رفت تا این ظروف تمیز شوند.

 

ما در این مطلب قصد داریم نحوه تمیز کردن تفلون را در چند مرحله به شما آموزش دهد، تا وقتی غذایی درون ماهیتابه تفلون می سوزد یا بعد از پخت غذا قابلمه تفلون شما کثیف می شود، بدون اینکه به کف تفلون صدمه ای وارد شود، آن‌ را تمیز و آماده استفاده مجدد کنید.

 

تمیز کردن تفلون، بعد از استفاده روزانه

۱- بعد از سرد شدن ماهیتابه یا قابلمه تفلون، هر نوع مواد غذایی که درون ظرف وجود دارد را ابتدا با حوله کاغذی یا یک دستمال نرم کاملا پاک کنید.

 

توجه: هرگز درون قابلمه تفلون اجسام فلزی نکشید، اجسام فلزی روی تفلون خراش ایجاد می کند و باعث از بین رفتن کفی تفلون می شوند. حتی برای خالی کردن غذای مانده از درون تفلون، از کفگیر یا قاشق چوبی یا کائوچو استفاده نمایید.

 

شیوه تمیز کردن تفلون سوخته,روش های تمیز کردن تفلون سوخته

با حوله کاغذی یا یک دستمال نرم ظروف تفلون را کاملا پاک کنید

 

۲- حالا ماهیتابه یا قابلمه تفلون را درون سینک ظرف شویی بگذارید. صبر کنید تا کاملا سرد شود. هرگز درون ظرف تفلون داغ، آب نریزید یا آن را درون آب قرار ندهید. ظرف تفلون باید به قدری خنک شود که بتوانید با دست راحت آن را لمس کنید. ظرف تفلون درون سینک را با آب گرم خیس کنید.

 

تمیز کردن تفلون سوخته,نحوه تمیز کردن تفلون سوخته

ظروف تفلون را درون سینک ظرف شویی بگذارید، صبر کنید تا کاملا سرد شود

 

۳- روی یک اسکاج یا دستمال نرم چند قطره مایع ظرف شویی بریزید و ظرف تفلون را با آن خوب بشویید. از داخل و بیرون تمام قسمت های ظرف تفلون را خوب کفی کنید. سپس آن را با آب خوب بشویید و مواد شوینده روی آن را از بین ببرید.

 

نکات مورد توجه :

برای شستشو و تمیز کردن تفلون از تمیز کننده های قوی که خورنده هستند، مثل وایتکس استفاده نکنید. این مواد به کفی تفلون آسیب جدی می رساند.

برای تمیز کردن هر نوع سطحی که با تفلون پوشیده شده است نکاتی که در این مطلب می خوانید را رعایت کنید.

 

راهنمای شستن ظروف تفلون,تمیز کردن ظرف تفلون با سرکه

برای تمیز کردن تفلون از تمیز کننده های قوی مثل وایتکس استفاده نکنید

 

۴- با استفاده از یک دستمال نرم خشک یا حوله ظرف تفلون را کاملا خشک کنید.

 

تمیز کردن ظرف تفلون با مایع ظرف شویی,نکاتی برای تمیز کردن سوختگی ظروف تفلون

با یک دستمال نرم خشک یا حوله ظرف تفلون را کاملا خشک کنید

 

از بین بردن روغن و مواد غذایی باقی مانده در ظرف تفلون

۱- اگر ظرف تفلون را لایه ای چربی گرفته یا برخی مواد غذایی درون آن چسبیده است، ابتدا صبر کنید تا ظرف خنک شود سپس درون ظرف تفلون را تا نیمه آب ریخته و نصف فنجان سرکه سفید به آب اضافه کنید.

 

روش های تمیز کردن تفلون سوخته,نکاتی برای تمیز کردن ظروف تفلون

بعد از سرد شدن ظروف تفلون درون آن را تا نیمه آب و نصف فنجان سرکه سفید بریزید

 

۲- ظرف تفلون را روی اجاق گاز قرار دهید، زیر ظرف را روشن کنید تا آب و سرکه درون ظرف به جوش آید. با جوش آمدن آب و سرکه، کم کم مواد غذایی و چربی از تفلون جدا شده و به سطح آب می‌آید.

 

نحوه تمیز کردن تفلون سوخته,شیوه تمیز کردن تفلون سوخته

ظرف تفلون را روی اجاق گاز روشن قرار دهید تا آب و سرکه درون ظرف به جوش آید

 

۳- هنگامی که روغن روی سطح آب جمع شد، شعله زیر ظرف را خاموش کنید. با یک دستمال یا حوله کاغذی با احتیاط روغن روی سطح آب را جمع کنید. مراقب دستتان باشید که با آب داغ تماس پیدا نکند.

 

ذرات مواد غذایی را نیز با یک قاشق چوبی یا پلاستیکی سوراخ دار از آب جدا کنید و دور بریزید. در انتها آب درون قابلمه را درون سینک ظرف شویی بریزید.

 

روش شستن قابلمه های تفلون,راهنمای شستن ظروف تفلون

وقتی که روغن روی آب جمع شد، با دستمال با احتیاط روغن روی سطح آب را جمع کنید

 

۴- حالا باید صبر کنید تا تفلون خنک شود. سپس با اسکاچ نرم و مایع ظرف شویی ظرف تفلون را به آرامی شستشو دهید. با ریختن آب روی آن مواد شوینده را کاملا از روی تفلون بزدایید.

 

تمیز کردن ظرف تفلون با سرکه,تمیز کردن ظرف تفلون با مایع ظرف شویی

صبر کنید تا تفلون خنک شود. سپس با اسکاچ نرم و مایع ظرف شویی ظرف را به آرامی شستشو دهید

 

۵- برای خشک کردن ظرف تفلون از یک دستمال نرم یا حوله کاغذی خشک استفاده نمایید و آن را کاملا خشک کرده و در قفسه مخصوص خود قرار دهید.

 

تمیز کردن ظرف تفلون با مایع ظرف شویی,نحوه تمیز کردن تفلون سوخته

برای خشک کردن ظرف تفلون از یک دستمال نرم یا حوله کاغذی خشک استفاده نمایید

 

تمیز کردن تفلون و از بین بردن مواد غذایی سوخته

۱- وقتی ظرف تفلون بعد از طبخ غذا کاملا سرد شد، روی مواد غذایی سوخته درون ظرف تفلون، مقدار مناسبی جوش شیرین بریزید. چند قطره آب به پودر جوش شیرین درون تفلون اضافه کنید. آب و جوش شیرین را کمی مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد. یک شب صبر کنید تا این ترکیب روی مواد سوخته بماند.

 

نکاتی برای تمیز کردن سوختگی ظروف تفلون,تمیز کردن تفلون سوخته

بعد از سرد شدن چند قطره آب به پودر جوش شیرین درون تفلون اضافه کنید

 

۲- سپس درون ظرف تفلون کمی آب بریزید و با اسکاچ نرم ظرف را کاملا تمیز کنید. در این مرحله مواد سوخته باید به راحتی از تفلون جدا شود.

 

شیوه تمیز کردن تفلون سوخته,روش های تمیز کردن تفلون سوخته

درون ظرف تفلون کمی آب بریزید و با اسکاچ نرم ظرف را کاملا تمیز کنید

 

۳- ظرف را به طور عادی با اسکاچ و مایع ظرف شویی شستشو دهید و آبکشی نمایید.

 

تمیز کردن تفلون سوخته,نحوه تمیز کردن تفلون سوخته

ظروف تفلون را با اسکاچ و مایع ظرف شویی شستشو دهید و آبکشی نمایید

 

۴- با یک دستمال نرم و تمیز مناسب، ظرف تفلون را خشک کنید. قبل از قرار دادن ظرف تفلون درون قفسه، روی آن را با یک دستمال نرم یا حوله کاغذی بپوشانید تا ظروف دیگر خراشی روی کفی آن ایجاد نکنند.

 

راهنمای شستن ظروف تفلون,تمیز کردن ظرف تفلون با سرکه

با یک دستمال نرم و تمیز مناسب، ظرف تفلون را خشک کنید

 

برگرفته از: Wikihow - setare.com

ali بازدید : 70 شنبه 23 شهریور 1398 نظرات (0)

 

 

 

نکاتی برای تمیزکاری,ترفندهای خانه داری

برای درخشان کردن ظروف چینی چند ساعت داخل سرکه و جوش شیرین قرار بدهید

 

 لکه گیری و جرم گیری سرامیک ها

نصف فنجان سرکه سفید

یک چهارم فنجان جوش شیرین

یک فنجان آمونیاک

چهار لیتر آب داغ

 

1- موارد فوق را داخل سطلی با هم مخلوط کرده  و خوب هم می زنیم.

2- با استفاده از اسفنج و محلول مذکور، سرامیک ها را تمیز کرده، با آب شسته و خشک می کنیم. حتما از دستکش استفاده کنید.

 

 برای نرم شدن دست ها هنگام شستن ظرف

برای نرم شدن دست ها هنگام شستن ظرف ها، مقداری جوش شیرین به مایع ظرفشویی اصافه کنید تا پس از شستن ظرف ها دستان شما آسیب نبیند.

 

 براق کردن چینی

برای درخشان کردن ظروف چینی آن ها را چند ساعت داخل محلولی از سرکه و جوش شیرین قرار بدهید و بعد آبکشی کنید.

 

 ثابت نگهداشتن رنگ حوله

اگر برای اعضای خانواده تان حوله های نو خریدید؛ برای تثبیت رنگ حوله های رنگی، بعد از خرید آنها را با یک پیمانه نمک شستشو دهید.

 

 روشن کردن لباس ها

قبل از شستشو به لباس ½ پیمانه سرکه بزنید. با این کار نه به رنگ لباس ها آسیبی می رسد و نه اثر پودر لباسشویی روی لباس ها می ماند.

 

 چطوری لکه روغن را از روی فرش پاک کنیم ؟!

جوش شیرین را به خورد لکه فرش داده و پس از 5 ساعت جارو برقی بکشید و سپس بشویید.

 

 ترفندهای باور نکردنی با نوشابه !

۱) جدا کردن آدمس از مو

۲) از بین بردن رسوبات کتری برقی

۳) ضد عفونی کردن توالت

۴) رفع زنگ زدگی فلزات

 

برای لكه گيری فرش و موكت می توان از خمير ريش استفاده كرد چرا كه يک پاک كننده قابل دسترس می باشد. كافی است آن را روی لكه بماليد و سپس با آب بشوييد.

 

گردآوری : بخش اسرارخانه داری بیتوته

ali بازدید : 71 شنبه 23 شهریور 1398 نظرات (0)

 

 

استفاده از کفش های مخملی به ست لباس هایی که می پوشید جلوه ای خاص می دهد. اما این کفش های زیبا اگر به درستی نگهداری نشوند یا کثیف باشند، جذابیت خود را از دست می دهند. پس روش های نگهداری و تمیز کردن کفش مخملی را در اینجا یاد بگیرید و کفش های مخملی تمیز و زیبا به پا کنید.

 

پوشیدن کفش مخمل طرفداران پر و پا قرص خود را دارد. افرادی که پاپوش مخملی به پا می کنند می دانند که نگهداری و تمیز کردن کفش مخملی کار آسانی نیست و مشکلاتی دارد.

 

ما در این مطلب تصمیم داریم با ابزار و روش های مناسب، تمیز کردن کفش مخمل را به شما آموزش دهیم. با این روش ها علاوه بر تمیز کردن کفش خود می توانید از آسیب دیدن مخمل روی کفش جلوگیری نمایید.

 

تمیز کردن کفش مخملی از لکه ها

۱- اگر مایعی روی کفش شما ریخت، ابتدا باید سریعا این مایع را از روی کفش مخمل پاک کنید. آب آسیب جدی به کفش مخمل وارد می کند. اگر کفش مخمل دارید یک دستمال میکروفیبر هم به همراه داشته باشید و به محض ریختن مایعات روی کفش مخمل، سریع دستمال میکروفیبر را روی آن قرار دهید تا رطوبت روی کفش را به خود جذب نماید.

 

توجه: اگر موقع لکه شدن کفش مخمل با مایعات دستمال میکروفیبر نداشتید، سریع از یک دستمال کاغذی یا دستمالی که آب را خوب جذب می‌کند استفاده نمایید.

 

پاک کردن کفش مخمل, نگهداری از کفش مخمل

اگر مایعی روی کفش شما ریخت، ابتدا باید سریعا این مایع را از روی کفش مخمل پاک کنید

 

۲- حالا درون یک کاسه کوچک آب بریزید و سه قاشق غذاخوری مایع ظرف شویی اضافه کنید. این ترکیب را خوب هم بزنید تا کف ایجاد شود.

به جای استفاده از آب و مایع ظرف شویی، برای تمیز کنندگی بیشتر می تواند از محلول یک کاسه کوچک آب لیمو و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین استفاده نمایید. این ترکیب را نیز باید خوب هم بزنید تا کف کند. چیزی که برای تمیز کردن کفش مخملی به آن نیاز دارید کف روی محلول‌های تمیز کننده است.

 

تمیز کردن کفش مخمل از گرد و غبار,نحوه تمیز کردن کفش مخمل

چیزی که برای تمیز کردن کفش مخملی به آن نیاز دارید کف روی محلول‌های تمیز کننده است

 

۳- کف روی کاسه را با یک برس یا مسواک بسیار نرم، روی لکه کفش بکشید. چند دقیقه صبر کنید تا کف روی لکه رنگی بماند.

 

توجه: اگر بعد از این کار باز هم لکه رنگی مانده بود، مجددا از کف محلول تمیز کننده و مسواک استفاده نمایید.

 

تمیز کردن کفش مخمل از گرد و غبار,نحوه تمیز کردن کفش مخمل

اگر باز هم لکه رنگی مانده بود، مجددا از کف محلول تمیز کننده و مسواک استفاده نمایید

 

۴- حالا باید محلول تمیز کننده را با پارچه تمیز و خشک از روی کفش مخمل پاک کنید. می توانید برای تمیز کردن محلول از روی کفش، از پارچه میکروفیبر یا حوله کاغذی استفاده کنید تا آب آن به خوبی جذب شود و لکه روی کفش مخمل را خشک کند.

 

توجه: برای خشک کردن سریع کفش مخمل، می‌توانید از سشوار استفاده نمایید.

 

اصول تمیز کردن کفش مخمل,نکاتی برای تمیز کردن کفش مخمل

باید محلول تمیز کننده را با پارچه تمیز و خشک از روی کفش مخمل پاک کنید

 

۵- اگر با چند بار استفاده از محلول های تمیز کننده خانگی لکه های روی کفش از بین نرفت از یک تمیز کننده مخصوص کفش کمک بگیرید. کفش مخمل لایه ای نرم و لطیف دارد و اگر با مسواک یا برس محکم روی لکه بکشید، مخمل آن از بین می رود و کفش دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

 

اصول تمیز کردن کفش مخمل,نکاتی برای تمیز کردن کفش مخمل

اگر لکه های روی کفش از بین نرفت از یک تمیز کننده مخصوص کفش کمک بگیرید

 

تمیز کردن گرد و غبار کفش مخمل

۱- هرگز کفش مخمل خیس را تمیز نکنید و اگر کفش مخمل خیس بود، ابتدا صبر کنید تا کامل خشک شود. توجه داشته باشید تمیز کردن کفش مخملی از گل و خاک، در حالت خیس کاملا کفش شما را نابود خواهد کرد.

 

نحوه تمیز کردن کفش مخمل,پاک کردن کفش مخمل

اگر کفش مخمل خیس بود، ابتدا صبر کنید تا کامل خشک شود

 

۲- هنگامی که کفش مخمل کاملا خشک بود، یک پارچه نرم یا یک مسواک بردارید و به آرامی روی گرد و خاک کفش بکشید. باید دستمال یا مسواک را خیلی آهسته روی کفش مخمل حرکت دهید تا از آسیب ناخواسته به مخمل کفش جلوگیری کنید.

 

نحوه تمیز کردن لکه های کفش مخمل, شستشوی کفش مخمل

باید دستمال یا مسواک را خیلی آهسته روی کفش مخمل حرکت دهید

 

۳- یک برس مخصوص تمیز کردن کفش مخمل تهیه کنید و هر بار قبل از پوشیدن کفش، آن را با برس مخصوص نرم تمیز کنید. با این روش هیچ گاه کفش های شما در حالت عادی نیاز به تمیز کاری جدی پیدا نخواهد کرد.

 

مهارت های تمیز کردن کفش مخمل,اصول تمیز کردن کفش مخمل

با یک برس مخصوص تمیز کردن کفش مخمل قبل از پوشیدن کفش، آن را تمیز کنید

 

نگهداری از کفش مخمل

۱- یک اسپری محافظ مخمل مناسب از فروشگاه خریداری نمایید. دقت کنید این اسپری با اسپری تمیز کننده کفش جیر یا کفش چرم تفاوت دارد. موقع خرید اسپری محافظ توجه داشته باشید روی آن مناسب بودن برای مخمل ذکر شده باشد.

 

اصول تمیز کردن کفش مخمل,نحوه تمیز کردن کفش مخمل

موقع خرید اسپری محافظ توجه داشته باشید روی آن مناسب بودن برای مخمل ذکر شده باشد

 

۲- اسپری محافظ را از قسمت پشت کفش روی یک نقطه کوچک تست کنید. یک ساعت صبر کنید، اگر اسپری آسیبی به مخمل کفش شما وارد نکرد، رنگ آن تیره یا جنس مخمل سفت نشد، می‌توانید برای کل کفش از این اسپری استفاده نمایید.

 

۳- اسپری محافظ مخمل را حدود ۱۵ سانتی متر از کفش مخمل دور نگه دارید و سپس آن را روی کفش اسپری کنید. اسپری کردن از نزدیک می‌تواند به مخمل کفش شما آسیب وارد کند. تمام سطوح کفش را با اسپری خوب پوشش دهید. استفاده روزانه از اسپری محافظ کفش، به صورت قابل توجهی کفش مخمل را از لکه‌های آب و گرد و غبار حفظ می‌کند.

 

نکاتی برای تمیز کردن کفش مخمل,تمیز کردن کفش مخمل از گرد و غبار

اسپری محافظ مخمل را با فاصله حدود ۱۵ سانتی متر از کفش مخمل روی کفش اسپری کنید

 

۴- قبل از اینکه کفش های خود را بپوشید، صبر کنید تا در هوای آزاد به خوبی خشک شوند.

 

پاک کردن کفش مخمل, نگهداری از کفش مخمل

اجازه بدهید کفش در هوای آزاد به خوبی خشک شوند سپس آن را بپوشید

 

منبع : setare.com - Wikihow.com

 
ali بازدید : 84 شنبه 23 شهریور 1398 نظرات (0)

 

 

تمیز کردن دیوار و کاغذ دیواری با چند ترفند ساده

در این مطلب نکات و ترفندهایی برای شما تهیه کرده ایم تا به کمک آن ها به تمیز کردن دیوارها و کاغذ دیواری های خانه و محل کار خود بپردازید. بدون اینکه حتی ذره ای آسیب ببینند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

اصول تمیز کردن دیوار و کاغذ دیواری,تکنیک های تمیز کردن دیوار و کاغذ دیواری

آشنایی با ترفندهایی برای تمیز کردن دیوار و کاغذ دیواری

 

تمیز کردن دیوار های رنگ شده

مبلمان را به وسط اتاق منتقل کنید و ملافه هایی کهنه یا پارچه های مخصوص نقاشی را روی آن ها بکشید تا از چکه های صابون و مواد تمیز کننده روی آن ها محافظت کنید. از روکش ها پلاستکی دوری کنید چرا که آن ها آب را جذب نکرده و موقعی که خیس یا نمناک شوند، لیز خواهند شد. برای مراقبت از دستانتان از اسفنج هایی که در خانه برای شستشوی ظروف استفاده می کنید و مستعمل شده اند استفاده کنید.

 

ابزار تمیز کردن دیوار را فراهم کنید که می توانند شامل: گردگیر پشمی، البسه تمیزکاری سفید رنگ، یک اسفنج ساده (از اسفنج های رنگی استفاده نکنید، چرا که آن ها می توانند لکه هایی رنگی را روی دیوار به وجود آورند) و دو سطل که یکی برای پر کردن مایعات تمیز کننده و دیگری برای آب برای شستشو و پاک کردن نیز استفاده می شود تهیه کنید. دستکش های پلاستیکی می توانند از دستان شما محافظت کنند و مطمئن شوید که آستین های آن باز باشد و آن ها را تا نزده باشد تا از ریزش قطره ها روی دستتان جلوگیری کنید. چهار پایه ای کوچک می تواند به شما در دسترسی به ارتفاعی بالا از دیوار و راحت تر تمیز کردن آن کمک کند و البته که باید ابزاری باشد که به راحتی و در امنیت آن ها را به دست گرفت و با آن ها کار کرد.

 

آماده تمیزکاری شوید

در یک سطل، محلول تمیز کننده را مخلوط کنید. برای لکه های معمولی و عادی از محلولی متعادل برای تمیز کردن دیوارها استفاده کنید که شامل موارد ذیل هستند:

 

 ۱ گالن (۴ لیتر) آب گرم

 محلول شستشوی مایع خوب حل شده متناسب با آن

 

برای دیوارهایی با لکه های سخت تر، شما به قلیایی قوی تری نیاز دارید، اما محلول را در یک لکه برای اطمینان از پاک کنندگی آن امتحان کنید تا مطمئن شوید لکه را برطرف کرده و تمیز می کند. تمامی موارد ذیل را به سطل محلول شستشوی خود اضافه کرده و قبل از مصرف به خوبی آن را مخلوط نمایید.

 

 ۱ گالن (۴ لیتر) آب گرم

 ۱ پیمانه (۲۵۰ میلی لیتر) پاک کننده آمونیاک ناپایدار

 ۱ پیمانه (۲۵۰ میلی لیتر) سرکه سفید

 ۱ پیمانه (۲۵۰ میلی لیتر) کربنات سدیم (بوراکس)

 

سطل دوم را با آب خالی پر کنید که برای شستشو به کار می رود. اگر آب شروع به خیلی کثیف شدن کرد آن را عوض کنید، چرا که در طی تمیز کردن دیوارها لکه های شسته شده به سطل آب دوم منتقل و آن را آلوده خواهند کرد.

 

گردگیری کنید

گرد و غبار همیشه راحت تر از لکه و جرم پاک می شوند، بنابراین گرد و غبارها را قبل از اینکه خیس شوند از روی دیوارها و سطوح پاک کنید. با یک گردگیر در اتاق چرخیده و تمامی دیوارها و سطوح چوب کاری شده را از بالا به پایین خوب تمیز کنید تا تمامی گرد و غبار را از روی آن ها پاک کنید. سپس گردگیر را بیرون برده و بچرخانید تا گرد و غباری را که از روی سطوح برداشته اید دوباره به داخل برنگردانید. همچنین می توانید از ابزار مخصوص گردگیری جاروبرقی ها و سری مخصوص گردگیری آن برای پاک کردن غبارها و تار عنکبوت ها استفاده کنید.

 

تمیز کردن دیوار و کاغذ دیواری,نحوه تمیز کردن دیوار و کاغذ دیواری

گرد و غبارها را قبل از اینکه خیس شوند از روی دیوارها و سطوح پاک کنید

 

شستن دیوارها از پایین به بالا

قطرات همواره موقعی که دیوارها را می شویید، چکه می کنند. آن ها به پایین سُر خورده و ردی پر جرم و آلوده از خود در سطوحی که هنوز تمیز کرده اید به جای گذاشته و تمیز کردن آن را برای شما سخت تر خواهند کرد. برای جلوگیری از این مسئله می توانید دیوارها را از پایین به بالا بشوئید. البته که چکه هایی در سطوحی که تازه تمیز کرده اید راه می افتند که می توان آن ها را با یک حرکت ساده اسفنجی تمیز پاک کرده و احتیاجی به دوباره تمیز کردن یا بیشتر تمیز کردن آن ها نیست. اسفنج تمیزکاری خود را درون محلول شستشو فرو برده و به آرامی آن را روی دیوار بکشید تا از کنده شدن و آسیب زدن به رنگ دیوار جلوگیری کنید. در محدوده کوچکی تمیزکاری کرده و آن را بشوئید و سپس از اسفنجی برای شستشوی منطقه ای که تمیز کرده اید، استفاده کنید. سپس در آخر با استفاده از پارچه تمیزی رطوبت اضافی را از روی دیوار جمع کنید.

 

تمیز کردن دیوار با چند نکته ساده

رنگ های روشن کاغذ دیواری و طرح های متنوع آن حس حیات را در هر اتاقی به آن می بخشد اما همان طرح و رنگ هم می تواند باعث وجود مشکلی در هنگام تمیز کردن آن شود. با استفاده از این راهنمایی ها از خراب شدن و لطمه دیدن کاغذ دیواری و طرح و رنگ آن جلوگیری کنید.

 

نکاتی برای تمیز کردن دیوار,نکته هایی برای تمیز کردن دیوار و کاغذ دیواری

هرگز از شوینده های فرسایش دهنده برای تمیز کردن کاغذ دیواری استفاده نکنید

 

از راهنمایی ها برای تمیز کردن کاغذ دیواری استفاده کنید

به دلیل اینکه کاغذ دیواری ها در مواد تشکیل دهنده و پوشش رویی آن از یکدیگر متفاوت هستند، از راهنمایی هایی که شرکت سازنده آن برای تمیز کردن آن صرف جلوگیری از آسیب به کاغذ دیواری تهیه شده، استفاده کنید.

 

محتاطانه گردگیری کنید

از یک گردگیر پشمی برای گردگیری غبار استفاده کنید یا پارچه تمیز کننده خشکی را به انتهای دسته جارو گره زده و با آن گردگیری کنید.

 

کاغذ دیواری های بدون پوشش و قدیمی

از اسفنجی خشک که در هر ابزار فروشی قابل خرید است، استفاده کنید. این اسفنج می تواند آلودگی را بدون رطوبت از روی سطح کاغذ دیواری پاک کند. آن را به آرامی روی سطح کاغذ دیواری و در فواصلی طولانی بکشید تا آلودگی را پاک کند.

 

کاغذ دیواری های قابل شستشو یا Scrubbable

از اسفنجی عادی که به محلول شستشو دهنده همراه با آب گرم مقدار کمی از مایع شستشوی ظرف آغشته شده است، استفاده کنید. قبل از شروع تمیزکاری مقدار کمی از محلول را در گوشه ای در کاغذ دیواری امتحان کنید تا مطمئن شوید باعث کنده شدن و آسیب زدن به آن نخواهد شد. از پارچه تمیزی برای جذب و جمع آوری رطوبت اضافی بعد از شستشو استفاده کنید.

 

اثرات انگشت و لکه ها (معمولاً سیاه رنگ)

آن ها را می توانید با استفاده از پاک کننده صمغ نقاشی و به آرامی پاک کنید. از تماس ملایمی از آن پاکن استفاده کنید تا به کاغذ دیواری صدمه ای وارد نشود. پاک کننده های کاغذ دیواری می توانند برای پاک کردن و زدودن لکه های کوچک تر آن مورد استفاده قرار بگیرند.

 

پاک کننده های ممنوعه

هرگز از شوینده های فرسایش دهنده (مانند وایتکس یا حلال های قوی، پودر پشم شویی و…) برای تمیز کردن کاغذ دیواری استفاده نکنید. دانه هایی که در این مواد شوینده به صورت حل نشده وجود دارند (و طی مراتب شستشو در آب حل خواهند شد) باعث خراش دادن پوشش کاغذ دیواری شده و حتماً به آن آسیب خواهند زد.

 

منبع : blog.bamilo.com

ali بازدید : 118 شنبه 23 شهریور 1398 نظرات (0)

بعد از اینکه گونه چله کشی مشخص شد باید سیه بندی دار رو انجام بدیم  . 

 

واسه اینکار اول اندازه زیردار و سر دار ( دو الی میله افقی دار که یکی پائین دار هست و دیگری بالای دار )رو میگیریم . اونی که کمتره میشه اندازه دار ما . 

 

خوب حالا با این اندازه جدیدی که داریم وسط دو لغایت میله ستانی رو مشخص میکنیم . و با ماژیک یک خط میکشیم . 

 

طبق نقشه مشخص میکنیم که چند تا 7 سانتی متر باید داشته باشیم و حالا از هر طرف 7 سانتی متر 7 سانتی متر متمایز میکنیم . 

 

مثلا برای 370 الی گره با رجشمار 40  . 370 رو بخش بر 40 میکنیم جوابش میشه تعداد 7 سانتی های ما که اینجا پاسخ میشه 9.25  

 

 

 

فعلا بیخیال 25صدم میشیم و عدد نه رو در نظر میگیریم . 

 

حالا از هر طرف دار ( از میان دار همش شروع میکنیم ) 4 لغایت 7 سانتی متری متمایز میکنیم . تا اینجا میشه 8 الی تکه 7 سانتی متری . 

 

چون همش فرش باید میان دار پیمان بگیره پس اون یک دونه 7 سانتی دیگه رو تقسیم بر 2 میکینم که میشه دو تا تکه 3 و نیمه سانتی متری . 

 

خوب نخست پیشه 25 صدم اضافه داشتیم . برای شیرازه های فرش هم نیاز به تار اضافه داریم که جای اضافه هم میگیره . پس قطعه های سه و نیمه سانتی متری رو روند میکنیم که میشه 4 سانتی متری 

 

حالا از هر دو طرف تکه های 4  سانتی متری رو هم جدا میکنیم . 

 

 

 

مثل شکل ذیل 

 

 

 

 

 

خط زرد نشون دهنده وسط دار هست و خط های قرمز هم تکه های 7 سانتی متری ما 

 

 

 

وقتی سیه بندی پائین دار رو اتمام دادیم بعد یالای دار رو هم سیه بندی میکنیم . 

 

 

 

اینکار مایه میشه اندازه های فرش ما تغییر نکنه و هم اینکه شمار تارها به یک نسبت همه جا باشه

ali بازدید : 85 سه شنبه 19 شهریور 1398 نظرات (0)

 

نمونه هایی از جدیدترین تابلوهای معرق

 

جدیدترین مدل تابلو معرق, مدل تابلوهای معرق
تابلو معرق, مدل تابلو معرق

مدل های تابلو معرق

 

تابلوهای معرق, طراحی تابلوهای معرق
ساخت تابلوهای معرق, مدل های تابلو معرق

شیک ترین تابلوهای معرق

 

مدل تابلوهای معرق, شیک ترین تابلوهای معرق
مدل تابلو معرق, جدیدترین مدل تابلو معرق

جدیدترین تابلوهای معرق

 

مدل تابلوهای معرق, تابلوهای معرق
طراحی تابلوهای معرق, ساخت تابلوهای معرق

تصاویر تابلوهای معرق

 

ساخت تابلوهای معرق,مدل تابلو معرق
مدل های تابلو معرق,تابلو معرق

مدل تابلوهای معرق

 

جدیدترین مدل تابلو معرق, مدل تابلوهای معرق
تابلو معرق, مدل تابلو معرق

مدل های تابلو معرق

 

تابلوهای معرق, طراحی تابلوهای معرق
ساخت تابلوهای معرق, مدل های تابلو معرق

شیک

منیع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/artifice/mosaic1-panel1-model.html

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 190
  • بازدید سال : 1,178
  • بازدید کلی : 8,598